Сьогодні нам про це розповість Марущенко Олена, дитячий психолог нашого центру?
Діти обожнюють грати. Більшу частину їх дитинства займають ігри. Діти навіть можуть забути про сон та їжу через них – от згадайте, як важко іноді вкласти малюка спати, якщо він захопився грою.
Тож вивчати світ, нові дії та слова краще за все під час ігор, коли діти найбільш захоплені процесом. У цей час вони можуть більше запам’ятати, закріпити отримані знання та навчитись їх використовувати. А ще це принесе малюку задоволення та радість.
Дидактичні ігри – це особливий помічник у навчанні дитини.
- Дидактичні ігри розвивають сприйняття дитиною навколишнього світу, тренують пам’ять, вчать концентрувати увагу, розвивають мислення та мова, образну уяву.
- Дидактична гра має певне значення в моральному вихованні дітей. Насамперед, діти освоюють навички соціальної поведінки. Виробляється вміння спілкуватися з однолітками і діяти в їх середовищі.
- Гра формує дбайливе ставлення до іграшок, речей. У дітей формується інтерес до праці дорослих, бажання допомогти їм, співчуття до людей.
- Особливо ефективні дидактичні ігри для розумового розвитку. Граючи, дитина міцно засвоює відомості про навколишні предмети і явища, про властивості різних предметів (колір, форма, величина та ін), про призначення предметів та особливості їх використання. Малюк групує предмети за різними ознаками, а також засвоює навички дій з ними.
- Гра вчить дитину бути більш стриманою, організованою, досягати позитивного результату і радіти цьому.
- Дидактична гра розвиває окомір, координацію рухів.
- Нарешті, у дидактичній грі дитина розвивається фізично. Дидактичні гри в ранньому дитинстві тісно пов’язані з рухом. Це рухи рук, пальців в іграх з матрьошкою, пірамідкою, будівельним матеріалом. У грі дитина може ходити або бігати. Для цього використовуються рухливо-дидактичні ігри.
В чому ж особливість дидактичних ігор.
- Вихователь звертає увагу дітей на точність їх відповідей, домагаючись активізації намічених слів. У дидактичній грі можна непомітно для дітей домогтися активності всіх її учасників, давати по ходу гри завдання (хором сказати, заспівати пісню, згадати загадку про предмет тощо).
- В іграх використовується дидактичний матеріал: іграшки, предмети, картинки. Цей матеріал готується спеціально, адже повинен бути охайним, привабливим, художнім. Тільки тоді дидактична гра буде служити для естетичного виховання.
- Дидактичні ігри слугують також для художнього виховання і формування вміння сприймати прекрасне: для цього використовують музику, пісні, вірші, які часто супроводжують ігрові дії дітей.
- У арсеналі вихователів є дидактичні ігри, що закріплюють знання суспільного характеру, інтерес дітей до подій життя. Є ігри по ознайомленню з навколишнім, вправи в підборі слова, наприклад: “Хто більше побачить і назве?”, “Виділи і назви частини”, “Хто більше назве предметів круглої (прямокутної, овальної) форми?”, словесні ігри на класифікацію предметів та ін. Є також загадки, вправи на порівняння предметів (по зоровому сприйняттю і по пам’яті)
Все це дозволяє дитині значно розширювати словниковий запас і вчитись використовувати його. А ще дидактичні ігри – ефективний засіб закріплення граматичних навичок, бо завдяки емоційності проведення і зацікавленості дитина багато разів повторює правильні формулювання і словоформи, запам’ятовуючи це назавжди. ?